Lie back and think of England

Temat: Przeksztalcanie wzorow
Ewentualnie moze Ci sie jeszcze rpzydac sprowadzanie do wspolnego mianownika, aby uniknac tzw. piętrusow (ulamkow pietrowych).

Ogolnie licznik (to co na gorze) i mianownik (to co na dole) mozesz pomnozyc przez dowolna liczbe k (przy czym ) i wtedy ulamek ci sie nie zmieni:


Tak samo ma sie sprawa dzielenia licznika i mianownika (np mozemy mowic ze w drugim napisanym przeze mnie ulamku skraca sie i przez to otrzymujemy ulamek .

Inaczej sprawa wyglada z dodawaniem pewnej liczby k. Gdy do licznika i mianownika dodajemy taka sama liczbe to ulamek sie zmienia! a wiec: TAK NIE MOZEMY ROBIC!!!!




Jak wyglada jednak sprawa dodawania (odejmowania) ulamkow? Gdy mianownik (to co na dole) jest taki sam w obu ulamkach to dodajemy same liczniki:



Gdy jednak mamy rozne liczniki to ulamek musimy sprowadzic do wspolnego mianownika, wykorzystujac to co bylo powiedziane wczensiej o mnozeniu:



Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=3509



Temat: odleglośc przedmiotu od zwierciadla
A z jakiej niby racji w drugim równaniu odwróciłeś sobie licznik i z mianownikami . To jest przecież przestępstwo matematyczne! Popatrz na takie działanie:

czy one jest równy odwrotności poszczególnych wyrazów? Mielibyśmy coś takiego: . Widzisz co za bzdura wychodzi? (chodź w tym przykładzie i tak tego zbyt dobrze nie widać.)

Musisz sprowadzić do wspólnego mianownika sume ułamków.
Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=9224


Temat: Prędkość średnia - mały problem
Chodzi o rozwiązanie działania w którym obliczymy średnią prędkość samochodu, który połowę drogi poruszał się z V=60 km/h, natomiast drugą połowę z V=90 km/h.

Rozwiązuję to następująco:

Vś=S/t1+t2

½S=V1*t1 [ wyciągamy czas ] t1=S/2*V1
½S=V2*t2 [wyciągamy czas ] t2=S/2*V2

Vś= S/(S/2*V1+S/2*V2) - i tutaj mam problem. W jaki sposób dodać te dwie liczby na dole ułamka. Sprowadzić do wspólnego mianownika? Jak?

Na tablicy lekcyjnej, dalszą część zapisano to w ten sposób:

S/(S*V2+S*V1/2*V1V2)

Nie potrafię jednak rozgryźć sposobu jaki tu wykorzystano. Proszę o pomoc.

edit:
Za chwilę wstawię poprawioną wersję wizualną.
Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=15809


Temat: [Prędkość Średnia] Niewiadoma droga i czas
To akurat już napisałem - zrobiłeś jak 1/(2+3)=2+3 przecież, sam napisałeś że to nieprawda.

Sprowadź dwa ułamki z mianownika do wspólnego mianownika. Wtedy, jak będziesz miał jeden ułamek w mianowniku, będziesz go mógł odwrócić, bo do tego sprowadza się dzielenie jedynki przez coś - 1/(a/b)=b/a, 1/(1/2)=2.
Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=16588


Temat: Amerykancom gratulujemy wyksztalcenia
amerykanie jak im pokarzesz globus nie wiedzą gdzie ameryka, w drugiej klasie liceum uczą sie dodawania ułamków= sprowadzanie do wspólnego mianownika, pierwiastki mają na studiach. Państwo na U == UTAH
who is Fidel Castro? A SINGER ?
Kto sie zachwyca takim ograniczonym narodem.

przykład
Źródło: dofus.pl/forum/viewtopic.php?t=7939


Temat: Zakocona galeria Poświaty

Nie uszkadzam :roll: , tylko wbijam do głowy skracanie, rozszerzanie, sprowadzanie do wspólnego licznika albo mianownika itp. itd. :hmmmm:
".... Absolutnie nie był w stanie zrozumieć, dlaczego 1/2 i 2/4 to tyle samo. Usiłowaliśmy mu pomóc, aż Marysia wpadła na pomysł: - Stasek, dy przecie pół litra gorzołki i dwie ćwiortki gorzołki to telo samo. - Staszek uśmiechnął się. -Maryśka, aleś ty głupio! Przecie kie tato wypijom dwie ćwiortki, to sprzedom dwie butelki, a kie pół litra, to ino jednom. - Dobre, ale twój tato wypijom telo samo gorzołki, cy mu dać pół litra, cy dwie ćwiortki! - nie dawała się Maryśka..- Nie godoj, Maryś, dy przecie nie wiys, jako mój tato pijom.- Na tym dyskusję o ułamkach zakończono."
- rzecz się dzieje w końcu lat 40-tych w Bukowinie Tatrzańskiej - a cytat pochodzi z książki którą od wczoraj "połykam" i sie zarykuję :P
"Sklep potrzeb kulturalnych" Antoni Kroh
Źródło: dogomania.pl/showthread.php?t=5458


Temat: Pilnie potrzebna pomoc z matematyki
Ja bym to potraktował jakąś funkcją simplfy w jakiejś mathematica'e (nie wiem czy alpha mat(...) jest, ale chyba tak). Sprowadza się do wspólnego mianownika (no oczywiście najpierw rozszerzając ułamki pozbywamy się potęg ujemnych wszędzie), jest sporo liczenia... Potrzeba Ci tylko wynik czy wszystkie obliczenia? Wzorki matematyczne najlepiej w TeXie się pisze..
Źródło: eufi.org/showthread.php?t=31455


Temat: Ułamkowiec
Ułamkowiec
  Free download Ułamkowiec | Pobierz za darmo Ułamkowiec

Darmowy program, służy do przeprowadzania działań na ułamkach zwykłych. Cechy programu: aplikacja potrafi sprowadzać do wspólnego mianownika; program potrafi dzielić, aplikacja potrafi mnożyć, dodawać i odejmować; program jest bardzo prosty w użyciu oraz bardzo pomoże naszym dzieciom w nauce obliczeń na ułamkach zwykłych. Dodatkowo program jest przydatny podczas odrabiania zadań domowych z fizyki.

Pobierz program Ułamkowiec Kod: http://programyaionela.republika.pl/ulamkow.zip
Źródło: forum.wiaderko.com/showthread.php?t=87813


Temat: Rezonans w układach szeregowo-równoległych

  Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości
> Mam pytania.
> 1. Jak trzeba przekształcać impedancje zastępczą, że osiągnąć ten wzór w
> czerwonym kwadracie?

najlepiej szybko :) - proste działania matematyczne na liczbach zespolonych:
najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika, po sprowadzeniu do wspólnego
mianownika okaże się, że w mianowniku ułamka jest "j", więc trzeba pomnożyć
licznik i mianownik przez liczbę sprzężoną do mianownika, potem uzyskany
tasiemiec należy przekształcić do ludzkiej postaci czyli Re+jIm :D. Brzmi
prosto, ale wychodzą bardzo ładne tasiemce (ech, piękne czasy
elektrotechniki z sorem Szlauerem :)).

> 2. Dlaczego akurat przy takim wzorze (2 na zdjęciu) nastąpi rezonans?

w skrócie: admitancja (część urojona impdedancji) ma być równa zero

> 3. Dlaczego częstotliwość rezonansu ma taki wzór (3 wzór na zdjęciu). IMO
> powinien być 1/[2Pi sqrt(LC)].

prawie masz rację, wzór jest dobry, ale dla układów szeregowych i
równoległych, a Ty masz dwa układy mieszane i częstotliwość rezonansową
liczysz z waruku rezonansu.

Jeśłi coś jest niejasne odsyłam do książki z elektrotechniki :)

--
grzenio
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota,
chociaż co do pierwszego nie mam pewności" Albert Einstein


Źródło: forum.ocm.pl/showthread.php?t=61487


Temat: łatwe obliczenie dla brata :d

  6,25:2 1/2 + 3 3/5 = 24/4 : 5/2 + 18/5 = 24/4 * 2/5 (dwójka z czwórką się skróci) + 18/5 = 24/2 * 1/5 + 18/5 = 24/10 + 18/5 (sprowadzamy do wspólnego mianownika mnożąc drugi ułamek przez 2 [18/5]) = 24/10 + 36/10 = 60/10 = 6

Z czym ten znak '/' jest kreską ułamkową.

Pozdro i zatańcz :D.
Źródło: tibia.net.pl/showthread.php?t=190363


Temat: Co teraz robisz?
Zastanawiam sie...jak bardzo mniej inteligentnym trzeba być ode mnie , zeby nie umieć sprowadzać ułamków do wspólnego mianownika...
Źródło: nps.netarteria.pl/forum/viewtopic.php?t=1468


Temat: Pocisk uderzający w deskę
tak jak wczesniej bylo mowione - trzeba ulamki sprowadzic do wspolnego mianownika, wiec w tym przypadku nalezy je rozszerzyc przez dwa (pomnozyc licznik i mianownik przez 2)

Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=16253